În situația în care intenționați să vă construiți un imobil nou sau să renovați unul deja existent, vă recomandăm să ne contactați încă din stadiul de proiect pentru a vă transmite lista cu cerințele tehnice necesare pentru ca montajul tâmplăriei să poată fi realizat în condiții optime.
Montajul unei tâmplării, indiferent că este realizată din lemn, pvc sau aluminiu, este de cele mai multe ori tratat cu superficialitate. La început, întreaga atenție se focusează pe echilibrul dintre calitate și preț. Apoi urmează discuțiile despre latura estetică. Despre condițiile de montaj se discută doar atunci când ambele părți își doresc într-adevăr obținerea unui rezultat maxim de la investiția făcută.
Stabilirea și respectarea condițiile de montaj este la fel de importantă ca alegerea profilului pentru tâmplăria din aluminiu
Spre deosebire de proiectarea unei uși sau a unei ferestre conform unor parametri tehnici, un montaj de calitate necesită o continuă adaptare și abilități foarte bune de comunicare. Montarea unei tâmplării complexe necesită întocmirea unui set de norme specifice și respectarea lor. Montarea optimă a unei tâmplării de aluminiu nu este un noroc, cum am auzit destul de des. Montarea optimă a unei tâmplării este rezultatul final al unei comunicări mature între toate părțile implicate.
Menționăm un singur exemplu. Este unul dintre cele mai des întâlnite incidente care apar la montaj – gaura pentru sistemul de prindere ajunge în fierul din structura de rezistență a clădirii. Ce facem în astfel de situații? Se ridică din umeri și se mai dă o gaură alături? Nimeni nu garantează că a doua gaură nu va da tot în fier. Sau i se distraege atenția proprietarului și se adaugă un holșurub scurtat de la atelier pentru astfel de situații? La final proprietarul vede că sistemul de prindere este complet, fără să știe că un holșurub este doar estetic.
Un alt exemplu este distanța dintre zidărie și profil. În lipsa unui proiect cu măsuri clare, pentru a se evita problemele la montaj datorate unor abateri de la zugrăvit, se micșorează puțin dimensiunea ușii sau a ferestrei. Cu cât se micșorează? Cu câțiva mm sau cu câțiva cm? Calitatea montării este invers proporțională cu dimensiunea dintre zid și profil. Cu cât dimensiunea este mai mare cu atât calitatea montării este mai scăzută. În acest caz, echipa care montează nu are nici o vină pentru calitatea montajului. Întreaga responsabilitate îi revine persoanei care a efectuat măsurătorile.
Montajul optim implică respectare unor cerințe tehnice și a unor indicații estetice
Cele mai multe detalii pe care trebuie să le avem în vedere sunt de natură tehnică. În funcție de respectarea acestora clientul poate beneficia de toate avantajele pe care i le poate oferi tâmplăria de aluminiu pe o perioadă cât mai lungă de timp fără cheltuieli suplimentare.
Pe lângă acestea mai sunt și detalii estetice. Știm cu toții cât de importantă este respectarea liniarității unui imobil. Fiecare montator a înțeles faptul că planul ușii sau al ferestrei trebuie să fie paralel cu cel al peretului pe care este montată. Dar nu el este vinovat dacă peretele nu este drept. În practică, abia în momentul montării ușii clientul „vede” faptul că peretele nu este drept. Am întâlnit foarte puține echipe de montatori de tâmplărie de aluminiu care verifică calitatea zugrăvelii înainte să înceapă montajul.
Noi considerăm că facem parte dintr-o echipă mai mare. Alături de arhitecți, ingineri, zugravi, electricieni, designeri etc. Scopul acestei echipe este de a creea un imobil în care beneficiarul să se simtă confortabil. Pe el nu-l interesează că fierul beton din stâlpul de resintență a fost poziționat mai sus sau mai jos cu 5cm. Că echipa de tâmplăriei a refuzat montajul până când zugravii au îndreptat pereții. El dorește ca la final totul să fie impecabil. Să fie exact cum și-a imaginat. Sau, mai bine zis, să respecte anumite cerințe la care el nu s-a gândit.
Tocmai din acest motiv susținem că o echipă de montatori a unei tâmplării de aluminiu trebuie să aibă abilități foarte bune de comunicare. Fiecare echipă trebuie să înțeleagă care sunt așteptările clientului și să facă tot ceea ce îi stă în putință ca rezultatul final să fie cel așteptat.